O ZAPRŠCI

Standard

Prilikom pripremanja jela trebalo bi izbegavati klasičnu zapršku jer ona moše izazvati mnoge digestivne tegobe kao što su otežano varenje,nadimanje, mučnina, dijareja ili zatvor. Sve ove tegobe nastaju uglavnom usled termičke obrade ulja. Postoji više mogu?nosti za zamenu klasičnih zaprški:

1. Dodatkom žitnih pahuljica (zobene, ražane, ječmene, pšenične). Pahuljice se dodaju u toku kuvanja kako bi se raskuvale. Takođe se mogu dodavati i u sva jela sa mlevenim mesom kao što su musake, punjene paprike, sarme. Dodavanje pahuljica se naročito preporučuje gojaznim osobama kao i dijabetičarima.
2. Dodatkom mekinja. Mekinje se mogu dodati u toku kuvanja jela što se preporučuje osobama sa osetljivim želucem i oboljenjima creva, ili se mogu dodati neposredno pred služenje, u slučaju opstipacije.
3. Dodatkom klica. Klice se dodaju u prohlađeno jelo i zamenjuju masti.
4. Dodatkom klajstera. Klajster se priprema dodavanjem mlake vode ili mleka u brašno (poželjno je integralno pšenično ili kukuruzno brašno mada moše i sa običnim). Za zgušnjavanje je dovoljna jedna supena kašika. Pripremljen klajster se dodaje u jelo koje kuva, zatim se šporet isključi a jelo ostavi poklopljeno na ringli.
5. Dodatkom griza. Jedna do dve supene kašike griza dodati pri kraju pripreme jela.

About Prijatno

Prijatno je blog za pretragu kulinarskih recepata i saveta. Osmišljen kao baza za sve one koji su spremni da podele sa drugima svoje kulinarsko iskustvo. Blog je dobar oslonac za sve kulinarske početnike ali i za one koji su u kulinarstvu pronašli svoje profesionalno opredeljenje.

3 responses »

  1. Naravno, sve navedeno se može upotrijebiti umjesto zaprške, ali na svojoj koži, zapravo na svojem želucu mogla sam se uvjeriti da jelo s takvim "nadomjescima" nije ni približno onako ukusno kao kad se stavi prava zaprška. U više navrata silila sam se da jedem sve te zdrave stvarčice, i ustanovila sam da je potpuno točno ono što kaže: zdrava hrana je nevjerojatno neukusna/bezukusna. I onda sam se zapitala želim li ja ustinu biti zdrava, mršava i dugo živjeti – ako to znači da to kraja života moram jesti tu zdravu hranu; zaključila sam da to nije vrijedno toga.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s